Norsk Caravan Club Diskusjonsforum
Decrease font size
Increase font size
Emnetittel: BJØLSETH LEVER!!!!
Emneoppsummering:
Laget: 13/09/2006 06:34
Status: Post and Reply
Linear : Threading : Single : Branch
<< 34 35 36 37 38 39 40 Forrige Neste Sist ulest
Emneverktøy Emneverktøy
Vis emne i råtekst format. Skriv ut dette emnet.
 04/10/2006 21:26
Bruker er utlogget Vis brukerens profil Print denne meldingen

Author Icon
Uregistrert bruker

Har bekjentskaper i Bjølsethkonsernet på Jømna. Det ligger noe i kortene der borte med konkursen. Ikke fra Bjølseth sin side. Men fra høyere hold i den finasielle verden.

Dette kan få konsekvenser både for DNB Nor og Kroken Caravan A/S.

Kabe har kjøpt varemerket Bjølseth men er det lurt for dem å la alt gå i grus? Dem skader markedet for seg selv i flere år fremover med dette.

Folk vet hvor kvaliteten ligger det er nemlig Jømnavognene som heter Bjølseth. Hittil har ingen konkurrent klart å lage en tilsvarene vogn. Dem har bare klart å etterligne dem...
Top : Bunn
 04/10/2006 21:37

Author Icon
Uregistrert bruker

En tråd full av synsing og ryktespreding og som tenderer å være av injurierende karakter!
Håper faktisk at flere nå faktisk gir opp campinglivet, ELLER blir stoppet i døra av forhandlerne med beskjed om de IKKE ønsker pengene deres..
"Dere" MÅ være en utdøende "rase"!

For MAKAN!

(at alle som skulle ha en slik optimistisk innstilling nå kan legge ut så mye "gørre"; DET er å leve opp til hva man "preker" det! (IRONI))
 04/10/2006 21:46

Author Icon
Uregistrert bruker

når det gjelder innlegg 325 har jeg en liten kommentar, det trenger ikke hete bjølseth for å være en, hvis du skjønner hva jeg mener.
kompetansen ligger hverken i navnet eller lokalene, men i arbeiderne.
og de er ikke oppkjøpt og nedlagt.
 04/10/2006 21:47

Author Icon
Uregistrert bruker

For de som tror at Kabe har til hensikt å lage vogn med Bjølseth-logo (for det blir aldri en Bjølseth) kan de nok glemme det. De har kjøpt navnet for å få det vekk fra markedet.

For de som tror Kroken har kjøpt vogner i annen hensikt enn lettjente penger, glem det. De har i mange år hatt som mål å gjøre Bjølseth sin tilværelse så vanskelig som mulig, SELV OM de var forhandler av merket. De har pr. i dag en posisjon i markedet som gjør at de styrer mer enn noen andre har godt av... (Monopol-begrepet henger løst). Men all ære til Kroken for det han har fått til i Åndalsnes og resten av Norge. Bortsett fra det siste grepet som er gjort på Jomna. Det er ikke fullt så ærefullt. Det kan de fleste ansatte skrive under på tror jeg.

Jeg har full forståelse for at når banken skal selge boet er de interessert i pengesummen som skal inn. Men er kritisk til at den siste spikeren i kista ble satt for tidlig. Kabe/Kroken har tydelig presset frem denne avgjørelsen for å fjerne Bjølseth fra markedet. Skal jeg kritisere banken for noe må det være at de rett og slett var litt feige og ikke torde vente lenger til andre aktører rakk å komme med nødvendige midler. Det er tror jeg er meget realistisk (sett i ettertid)

En ting jeg ikke skjønner er at Kabe kan ha sett på Bjølseth som en stor konkurrent. Det har jo gått rett i kjelleren med salget de siste årene, stort sett mistet markedsandeler hvert år. Dette er som nevnt tidligere, etter de ansattes mening og sett fra innsiden, at markedsføring og design ikke har vært oppdatert. Ledelsen har trodd at det er nok å hete Bjølseth så ordner alt seg. Vi er jo BEST! Men det argumentet holdt altså ikke i et stadig tøffere marked. Det har vært feil folk på feil plass i lange tider. Også før eierfamilien begynte å trekke seg tilbake. I stedet for å ta selvkritikk får de ansatte i stedet beskjed om å "brett opp Ærma, gutter!/jenter!". Det er ikke veldig motiverende setning skal jeg si...

Årsak til konkursen er etter min mening;
Det er blitt tatt alt for mange dårlige avgjørelser i lang tid som har påvirket produktet, produktivitet, markedsforingsstrategi har ikke vært tilstede, for svak ledelse fra topp til gulv og ingen som lytter til hva som skjer på gulvet. Kunne ramset opp mye mer, men nå er det vel nok fra meg.

Men hevet over en hver tvil : Verdens beste campingvogn vil ikke bli lagd mer og det er utrolig trist for alle berørte parter.

Og Vær så Snill, endre trådnavn! Vi lever ikke lenger! HVis vi ikke er som fantomet....

Hilser til slutt til alle ansatte på BC, lykke til videre!
 04/10/2006 21:50

Author Icon
Uregistrert bruker

Dette var da voldsomt,det er jo ikke Banken,Kroken eller Kabe som er årsaken til at Bjølseth ikke klarte å selge det som de produserte.

Om Bjølseth var så mye bedre enn Kabe hvorfor solgte dem ikkke flere vogner??jeg bare spør.

Så til Rolf`s innlegg nr 323,trodde du var en seriøs kar makan t vås.

Det er surt med nedleggelse,men det er pengene som styrer og penger det klarte ikke Bjølseth å få ut av det som ble produsert derfor KONK.
 04/10/2006 21:52

Author Icon
Uregistrert bruker

Vel Roald viss Kroken Caravan har så stor omsorg for Bjølseth som de går ut med i aviser Hvorfor ikke skutt inn litt kapital sammen med de ansatte og reddet fortsatt drift,De ansatte prøvde nemlig å stable ett alternativ på beina,Men da må man ha med seg,Ja riktig,Banken og Kroken Caravan som distrubutør,Dette bærer preg av kortsiktig gevinst og ikke langsiktig investering,Dette må man ha lov å mene,uten å bli stemplet som det ene eller andre!!
 04/10/2006 21:59

Author Icon
Uregistrert bruker

kroken har en underleverandør i ålesund caravan og det er hyggelige og seriøse karer, ikke noe med det men de har kabe som sitt hovedmerke, og da kan det jo hende at kroken også har det, uten at jeg vet noe om det
 04/10/2006 22:02

Author Icon
Uregistrert bruker

Enig med Hobby
Makan til tullpreik.Elverumsmann.Tror du virkelig andre merker tok etter Bjølseth?Nei den må du dra lengre ut på jordet med.Bjølseth var jo sist med nesten alt.Først på 2007 modellene var det dryppkant på sidene av karroseriet.Di fleste har vel det?Di var sist med di nye gasskokeblussene osv osv.Og kvalitet...Di har iallefall ikke lengst levetid hitill.

Rolf
Hvor gammel er du?Makan til barnslig tullpreik har jeg nesten aldri sett.

Anonym
Hvorfor skyte inn kapital på noe som ville gått på ræv uansett.Da hadde di bare tapt enda mere.

Bjølseth er historie.Di så ikke hvordan konkurentene og verden gikk framover.Og det går ikke å kunn lage vogner til Vegard og Rolf + noen få til.Sånn er det bare.
 04/10/2006 22:13

Author Icon
Uregistrert bruker

Å rette baker for smed, det er det dere gjør.
Bjølseth var konkurs og det er bostyret som har avviklet boet. Bostyret består vanligvis av en jurist/advokat som formann og banken var sikkert med i bostyret som største kreditor, ofte er også et medlem fra det offentlige dersom bedriften skylder mye i skatt/mva etc. Et bostyre må følge spillereglene (lov/forskrift) og ivareta kreditorenes interesser. Å skylde på eiere, ledere og andre får ikke liv i den døde "hesten".
Årsaken til konkurs er ofte sammensatte, men hovedårsaken er at produktet ikke tilfredstiller markedet basert på 3 hovedfaktorer, design, kvalitet og pris.
Norsk Caravan Club Diskusjonsforum » Campingvogn » Campingvogner » BJØLSETH LEVER!!!!

<< 34 35 36 37 38 39 40 Forrige Neste Sist ulest
Emneverktøy Emneverktøy
Statistikk
2939 brukere er registrert på Norsk Caravan Club Diskusjonsforum forum.
Det er nå 0 brukere innlogget.

FuseTalk Standard Edition v3.2 - © 1999-2014 FuseTalk Inc. All rights reserved.